Workshop bloggen voor IT-marketeers
Deelnemers van de blogworkshop geven gemiddeld een 8,5!
Hoe schrijf je een aantrekkelijk blogartikel?
deelnemers! Doe je ook mee?
Voor wie is deze workshop bloggen bedoeld?
– Schrijvende marketeer van een IT-bedrijf;
– Marketeer bij een online marketingbureau die teksten schrijft voor IT-klanten;
– Junior tekstschrijver om de kneepjes van het vak te leren;
– Developer, consultant, technical engineer of welke IT-specialist dan ook, die graag kennis en ervaring deelt via blogartikelen (of vriendelijk is gevraagd door de marketingafdeling om dat af en toe eens te doen).
Workshop bloggen: drie doelen
1.
2.
Je leert hoe je dat artikel aantrekkelijk maakt voor je lezers.
3.
Inhoud van de blogworkshop
Wat is een blogartikel?
We staan stil bij de vijf pijlers die zo kenmerkend zijn voor een blogartikel.
Waarom bloggen?
Bepaal je doelgroep
Bepaal je doelgroep en schrijf gerichte content. We bespreken ook het maken van een persona.
Tone-of-voice
Jaimie geeft je drie tips voor een goede tone-of-voice en schrijfstijl voor jouw blog.
Structuur en opbouw
Aantrekkelijke titels
Een pakkende inleiding
Hoe prikkel je de lezer met de inleiding van jouw blog? In deze module deelt Jaimie verschillende tips om een pakkende inleiding te schrijven.
Een afrondende conclusie
Dé plek om de kern van je boodschap nogmaals duidelijk te maken aan je lezer. Jaimie geeft je tips hoe je dat doet.
Prikkelende CTA
Hoe zet je je lezer aan tot bepaald gedrag? In deze module bespreekt Jaimie drie tips voor een prikkelende call-to-action (CTA).
SEO-tips
Bonustips
Jaimie geeft je twee tips die haar altijd helpen om tot het beste resultaat te komen wanneer zij een blogartikel schrijft.
Opdrachten
Het resultaat van de blogworkshop
%
Alle deelnemers zijn van mening dat de doelen van de blogworkshop zijn behaald.
Dit vonden deelnemers van de blogworkshop
Goede praktische opdrachten, helder verhaal, fijne handvatten.
Ik denk dat het zeker gaat helpen met het ‘starten met schrijven’ wat voor mij het lastigste deel is.
Handige how-to-start. Zowel voor het schrijven als voor het bedenken van de onderwerpen.
Leuk en nuttig om handvatten te krijgen om te schrijven en ook echt toepasbaar.
Heel leerzaam. Kennis opgedaan voor mijn website en kan ik zelf hieraan werken i.p.v. uit te besteden.
Duidelijk, stapsgewijs en laagdrempelig.
Tarieven en mogelijkheden blogworkshop
E-learning
- Leren waar en wanneer je maar wilt!
- 17 video’s (inclusief transcripties)
- Onbeperkt toegang tot jouw persoonlijke leeromgeving
- Gratis e-book ‘Contentmarketing voor IT-bedrijven in 8 praktische stappen’
- Gratis digitale checklist
Groepstraining
- Schrijf een blog in 4 uur!
- Incompany workshop
- Maximaal 5 deelnemers
- Duur: 4 uur
- Op locatie of in de cursusruimte in Veghel
- Inclusief e-learning
- Gratis e-book ‘Contentmarketing voor IT-bedrijven in 8 praktische stappen’
- Gratis digitale checklist
Individuele training
- Training op maat
- Schrijf een blog in 4 uur!
- Brainstorm over andere blogonderwerpen
- Duur: 4 uur
- Op locatie of in de cursusruimte in Veghel
- Inclusief e-learning
- Gratis e-book ‘Contentmarketing voor IT-bedrijven in 8 praktische stappen’
- Gratis digitale checklist
Leren bloggen met ICT-copywriter.
ICT-copywriter
Dé contentstrateeg voor Managed Services Providers.
KvK 75651416
Btw NL001557653B24