Contentmarketing voor jouw IT-bedrijf: mijn aanpak
De werkwijze van ICT-copywriter
Allereerst, wat fijn dat ik een bijdrage mag leveren aan jouw contentdoelen! We gaan er iets moois van maken. Hieronder vind je de stappen van strategie en SEO tot schrijven en statistiek.
1. Je wilt meer traffic, meer leads of meer zichtbaarheid? Let's kick off!
Wat zijn je bedrijfs- en marketingdoelen? Wie is je ideale klant en wat zijn je oplossingen voor zijn uitdagingen? Hoe ziet de concurrentie eruit en wat zijn jouw USPs?
In deze kick-off van ongeveer twee uur duiken we in jouw bedrijf en klant. Hiervoor kom ik bij je langs of je komt bij mij op kantoor in Veghel. Deze kick-off doen we natuurlijk sámen. En met samen bedoel ik jou en je collega’s die veel contact hebben met de klant. Bijvoorbeeld sales, marketing, support en managed services.
Resultaat: inzicht in jouw doelen, de klant, de oplossing en de concurrent.
2. Vertaalslag naar SEO-onderzoek
Alle informatie vanuit de kick-off is input voor het SEO-onderzoek. We starten met een SEO-technisch onderzoek. Waarom? Omdat de basis van je website op orde moet zijn om goed te kunnen presteren in Google. Hierbij kijken we bijvoorbeeld naar redirects, metadata, tags en de snelheid van je website. Sommige aandachtspunten kun je zelf oplossen en andere kun je doorgeven aan je websitebouwer.
Vervolgens willen we natuurlijk met je blogs, webteksten, klantcases, kortom al je content, zo goed mogelijk antwoord geven op de uitdagingen en vragen van je potentiële klant. Google laat niet voor niets de beste antwoorden op vragen zien in de zoekresultaten. Dus welke zoekwoorden vormen straks het uitgangspunt voor jouw content? Daar is het zoekwoordenonderzoek voor.
Resultaat: inzicht in de SEO-technische prestaties van je website én relevante zoekwoorden voor je contentmarketing.
3. Jouw contentmarketingtraject
Yes! Het belangrijkste werk is gedaan. Je hebt inzicht in je klant, je website is SEO-technisch op orde en je weet wat relevante zoekwoorden zijn voor je content. Ik onderzoek waar kansen liggen voor jouw IT-bedrijf. Misschien zijn er bepaalde uitdagingen waar je klant mee zit waar je nog geen antwoord op hebt en is het interessant om hier een pillarblog voor te maken. Ook gaan we voor meer zichtbaarheid op LinkedIn. Je krijgt voor de komende drie of zes maanden een plan op maat, waarin we toewerken naar jouw doelen die we in de kick-off hebben vastgesteld.
Resultaat: een marketingplan voor de komende drie of zes maanden.
4. Contentcreatie
Hoe weet je zeker dat je geen resultaat gaat behalen? Als je niet aan de slag gaat met je plan. Maar daar zit nu eenmaal de crux. Want ja, je wilt je marketing- en bedrijfsdoelen halen, en ja, je gelooft in dit plan, maar wie gaat dit doen? Daar geef ik óók invulling aan. Ik heb een team van keigoeie tekstschrijvers die thuis zijn in de IT en de taal van jouw doelgroep spreken. Zij interviewen jou, je collega’s of je klant en vertalen die input naar relevante content, waarbij ze rekening houden met SEO. Uiteraard zit de contentcreatie bij de prijs inbegrepen, net als de interviews en een redactieronde.
Resultaat: converterende blogs, succesvolle klantverhalen, informatieve webteksten, aansprekende socials en waardevolle whitepapers.
5. Meten is weten
Als je niet weet wat je content doet, dan kun je ook niet bijsturen en dan weet je ook niet of je je doelen wel gaat halen. Dus we bekijken iedere maand op welke zoekwoorden je rankt in Google, hoeveel websitebezoekers je hebt, en hoe je conversie eruitziet. Afhankelijk van je marketingdoelen.
Resultaat: helder inzicht in welke onderwerpen het goed doen en welke content interessant is voor jouw doelgroep.
“Een goede voorbereiding, heldere focus en perfecte klantgerichtheid zorgen ervoor dat ik opdrachten graag aan ICT-copywriter gun en bij voorbaat weet dat het resultaat naar volle tevredenheid zal zijn.”
“Voor het schrijven van onze referentiecases heeft Jaimie contact met onze klanten. Dat geef ik met vertrouwen uit handen, want ze pakt dat professioneel op. En het scheelt ons ook nog eens tijd, omdat we niet tussen beide partijen hoeven te zitten. “
ICT-copywriter
Dé contentstrateeg voor Managed Services Providers.
KvK 75651416
Btw NL001557653B24