Contentmarketing voor jouw IT-bedrijf: mijn aanpak

De werkwijze van ICT-copywriter

Allereerst, wat fijn dat ik een bijdrage mag leveren aan de groei van jouw IT-bedrijf! Of je nu meer leads, een grotere naamsbekendheid, of andere producten of diensten onder de aandacht van je klanten wil brengen: we gaan er iets moois van maken. Hieronder vind je de stappen van strategie, tot het schrijven van de teksten en onze strategiecalls. 

1. Je wilt meer traffic, meer leads of meer zichtbaarheid? Let's kick off!

Wat zijn je bedrijfs- en marketingdoelen? Wie is je ideale klant en wat zijn je oplossingen voor zijn uitdagingen? Hoe ziet de concurrentie eruit en wat zijn jouw USPs?

In deze kick-off van ongeveer twee uur duiken we in jouw bedrijf en klant. Hiervoor kom ik bij je langs of je komt bij mij op kantoor in Veghel. Deze kick-off doen we natuurlijk sámen. En met samen bedoel ik jou en je collega’s die veel contact hebben met de klant. Bijvoorbeeld sales, marketing, support en managed services.

Resultaat: inzicht in jouw doelen, de klant, de oplossing en de concurrent.

2. Vertaalslag naar een effectieve contentstrategie

Alle informatie vanuit de kick-off is input voor het plan dat ik voor je ga maken. De bedoeling is dat we jouw doelgroep zo gericht mogelijk gaan benaderen. Dat betekent dat je in de strategiesessie al keuzes hebt gemaakt voor wie we content gaan maken en rondom welk product of welke dienst.

Het uitgangspunt van het plan is dat we werken aan wervelende contentmarketing. Doelgerichte blogs, klantverhalen en een complete webpagina met alle ins en outs rondom jouw product of dienst zijn bijvoorbeeld onderdeel hiervan. Met de informatie die je jouw klant geeft, wil je hem namelijk het vertrouwen geven in jouw expertise, zijn vragen of twijfels beantwoorden, en ‘m zo door het koopproces heen helpen.

Resultaat: een effectief plan én contentkalender voor de komende 3 maanden om bijvoorbeeld meer zichtbaarheid te creëren, betere leads te generen of aan je naamsbekendheid te werken. Dat doen we op basis van contentmarketing.

3. Jouw contentmarketingteam: aan de slag met teksten

Yes! Het belangrijkste werk is gedaan: we hebben voor de komende 3 maanden een gericht plan om naar jouw doelen te werken. Maar hoe weet je zeker dat je geen resultaat gaat behalen? Als je niet aan de slag gaat met je contentmarketing.

Maar daar zit nu eenmaal de crux. Want ja, je wilt je marketing- en bedrijfsdoelen halen, en ja, je gelooft in dit plan, maar wie gaat dit doen? Daar geef ik óók invulling aan. Ik heb een team van keigoeie tekstschrijvers die thuis zijn in de IT en de taal van jouw doelgroep spreken. Zij interviewen jou, je collega’s of je klant en vertalen die input naar relevante content. Hierbij houden we de contentkalender aan die voortvloeit uit de contentstrategie.

Resultaat: bijvoorbeeld converterende blogs, succesvolle klantverhalen, informatieve webteksten, aansprekende socials en waardevolle whitepapers

4. Onze strategiecalls

Als je niet weet wat je content doet, dan kun je ook niet bijsturen en dan weet je ook niet of je je doelen wel gaat halen. Dus we zitten maandelijks met elkaar om de digitale tafel en we bespreken wat er is gedaan, wat er nog komen gaat (zie contentkalender), wat er aan contentmarketing goed en wat minder goed werkt. Zo blijven we on track richting jouw doel.

Heb je Google Analytics en/of Search Console geïnstalleerd? Dan duiken we daar ook zeker even in. Het is namelijk interessant om te zien welke zoekwoorden je websitebezoekers gebruiken in Google, welke pagina’s het meeste worden bezocht en hoe je conversie eruitziet.

Resultaat: helder inzicht in welke onderwerpen het goed doen en welke content interessant is voor jouw doelgroep, op weg naar jouw doel.

“Een goede voorbereiding, heldere focus en perfecte klantgerichtheid zorgen ervoor dat ik opdrachten graag aan ICT-copywriter gun en bij voorbaat weet dat het resultaat naar volle tevredenheid zal zijn.”

Paul Ossewold - Ossewold.net

Voor het schrijven van onze referentiecases heeft Jaimie contact met onze klanten. Dat geef ik met vertrouwen uit handen, want ze pakt dat professioneel op. En het scheelt ons ook nog eens tijd, omdat we niet tussen beide partijen hoeven te zitten. 

Christiaan de Jong - Itonomy

Contact
jaimie@ict-copywriter.nl

Bezoekadres:
Rembrandtlaan 70
Veghel

 

ICT-copywriter

Dé contentstrateeg voor Managed Services Providers.

KvK 75651416

Btw NL001557653B24