Webteksten laten schrijven
Waarom een tekstschrijver voor jouw webteksten?
Veel ICT-bedrijven maken gebruik van een professionele tekstschrijver voor hun website. Maar waarom zou je je webteksten laten schrijven? Voordat ik daar antwoord op geef, benoem ik eerst nog maar eens de voordelen van een zakelijke website. Daarna ga ik in op de voordelen van een tekstschrijver voor jouw webteksten.
1. Eerste contactpunt voor kopers
Als je meer wilt weten over de producten en diensten van een organisatie dan is hun website het eerste waarnaar je op zoek gaat toch? Dat doet ook 89% van het B2B-publiek. Een website is belangrijk, want het is je online visitekaartje en vaak de eerste indruk voor potentiële klanten. Bovendien is op deze manier je ICT-bedrijf 24/7 bereikbaar.
2. Geen marketing zonder website
Je website is de basis van al je online marketinguitingen. Denk maar eens aan de berichten op socialmedia of de online advertenties die je hebt lopen. Of aan de e-mails en digitale nieuwsbrieven die je verstuurt. Vanuit al deze digitale contactpunten met je lezers verwijs je door naar je website.
De voordelen van webteksten laten schrijven
Een tekstschrijver is bedreven in het schrijven van teksten voor jouw website: ervaren in het schrijven van pakkende teksten, van webteksten die werken. Daarom zijn dit de voordelen bij het laten schrijven van webteksten voor jouw ICT-bedrijf:
1. Je websitebezoeker blijft langer hangen
Wist je dat websitebezoekers gemiddeld maar 10 tot 20 seconden op een webpagina blijven? Ténzij je in staat bent om een heldere boodschap over te brengen via je website. Het is dus van belang om je publiek waardevolle en relevante content te bieden. In die eerste 10 seconden bepalen ze namelijk of ze op jouw webpagina blijven of weer vertrekken: op zoek naar informatie die wél voldoet aan hun contentbehoefte.
2. Je teksten zijn gemakkelijk te scannen
Wanneer jouw websitebezoeker besluit dat jij waardevolle informatie op je website hebt staan, zorg dan dat je teksten gemakkelijk te scannen zijn. Want je publiek leest ongeveer 20% van de hele websitetekst. Door het gebruik van korte zinnen en alinea’s, veel witregels en duidelijke koppen help je de lezers om snel en gemakkelijk tot de kern van jouw boodschap te komen.
3. Je ICT-bedrijf is beter online te vinden
Maar liefst 71% van de B2B-klanten start hun online zoektocht naar een product of dienst met een algemene zoekterm. Daarom is het zo belangrijk dat je weet met welke termen jouw klanten zoeken. Zodra je dat scherp hebt, kun je unieke en waardevolle content schrijven die geoptimaliseerd is voor de zoekmachines. Op die manier scoor je hoger in de resultaten die de online zoekmachine toont aan het publiek.
4. Het is meteen duidelijk welk pijnpunt jouw producten en diensten oplossen
Wat maakt jou onderscheidend ten opzichte van de concurrent? Waarom ben jij dé expert in je vakgebied? Kruip in de huid van je klant. Met welke pijnpunten lopen zij rond? En waarom zijn jouw producten of diensten juist een oplossing voor die problemen? Door jouw Unique Selling Points in leesbare teksten op de website te plaatsen, weet de lezer al snel of je iets voor hem of haar kan betekenen.
5. Je kunt het succes van webteksten meten
Met o.a. Google Analytics krijg je inzicht in het gebruik van je website. Welke webpagina’s worden het meest gelezen? Komen bezoekers via online advertenties, social media of mailings op jouw website? Welke pagina’s hebben de hoogste bounce rate? Doordat je jouw online activiteiten meetbaar maakt, kun je actie ondernemen om je website en de teksten te optimaliseren voor je publiek.
Wil je webteksten die werken?
Door de teksten van je website te optimaliseren, zorg je dat je online gemakkelijker te vinden bent voor de zoekmachines en je doelgroep. Ik schrijf nieuwe webteksten, maar vernieuw ook je bestaande teksten. Neem vrijblijvend contact op, zodat we kunnen bekijken wat ik voor je kan betekenen.
ICT-copywriter
Dé contentstrateeg voor Managed Services Providers.
KvK 75651416
Btw NL001557653B24