Recycle je content!
5 tips

Voel je ook steeds die druk om nieuwe content te produceren? Kijk dan eens wat je allemaal op de plank hebt liggen aan videomateriaal, blogartikelen, ebooks en webinars. Inventariseer al deze waardevolle content en bekijk eens of je dit opnieuw kunt gebruiken. Dat moet zeker lukken met deze 5 tips om je content te recyclen!

 

1. Recycle videomateriaal

Uit bestaand videomateriaal kun je met gemak een blogartikel genereren. Waarschijnlijk heb je het script nog ergens liggen. Hetzelfde geldt voor het recyclen van een podcast. Een opname van een half uur levert genoeg interessante content op voor een blogartikel. Dus. Lekker uitschrijven.

 

2. Gebruik oudere blogartikelen

Blogartikelen die goed werden gelezen, maar niet meer recent zijn, kun je echt nog wel een keer gebruiken. Lees het stuk aandachtig door en update waar nodig. Kijk ook meteen naar je call-to-action! Een andere optie is om er een infographic van te maken. Dan breng je op een creatieve manier je boodschap visueel in beeld.

 

3. Recycle whitepapers en ebooks

Dit zijn echt schatkisten aan content. Pak een hoofdstuk uit je whitepaper of ebook en vorm deze tot een blogartikel. Het is meteen een teaser om de whitepaper of het ebook te downloaden! Vice versa kun je ook een aantal losse blogartikelen weer bundelen in een ebook.

 

4. Gebruik webinars

Een goede basis voor een ebook is een webinar. Je behandelt een thema, bespreekt tips en ‘how to’s’ en deelt jouw visie. Wat als je dit nu uitschrijft? De mooie platen heb je al, die haal je uit je webinar! Zo deel je waardevolle content met je publiek die de webinar niet heeft gezien. In ruil voor de download krijg jij hun contactgegevens. Win-win!

 

5. Recycle je best gelezen artikelen

Maak een nieuwe blogpost met een top 5 van je best gelezen artikelen van afgelopen kwartaal / van 2020 / of met een specifiek thema. Zo breng je je toppers weer onder de aandacht!

 

Dus relax!

En maak het jezelf gemakkelijk. Gun je content een tweede leven en recycle het. Zeker gezien je er al zoveel tijd (en misschien geld) in hebt gestopt.