Effectieve marketingcampagne voor jouw IT-bedrijf
Jouw software in de schijnwerpers
Op zoek naar een effectieve strategie om je IT-producten of diensten op te laten vallen in een concurrerende markt? Of je nu meer software wilt verkopen, bepaalde diensten wilt afzetten of meer leads wilt genereren, een marketingcampagne geeft een boost aan jouw doelstellingen. Een goed uitgevoerde marketingcampagne helpt niet alleen bij het aantrekken van potentiële klanten, maar vergroot ook je naamsbekendheid en ondersteunt bij het introduceren van een nieuw aanbod. Laten we samen een doeltreffende marketingcampagne opzetten, speciaal ontworpen voor IT-bedrijven zoals die van jou.

Resultaten van een marketingcampagne voor jouw IT-bedrijf
Een marketingcampagne op maat helpt je om sneller je doelen te behalen. Af en toe een blog schrijven en wat posten op LinkedIn zet geen zoden aan de dijk. Hier is een georganiseerde strategie voor nodig waarover is nagedacht. Zo’n campagne plan je voor bijvoorbeeld drie maanden, waarbij je consistent je product of dienst in de schijnwerpers zet en je je richt op een specifieke doelgroep. Dit kan je het volgende opleveren:
– Betere vindbaarheid in de zoekmachines: door relevante zoekwoorden te gebruiken in de blogs, klantcases en landingspagina.
– Hogere conversieratio’s: met aansprekende en overtuigende content kunnen we de kans op conversie van websitebezoekers naar leads verhogen.
– Meer gekwalificeerde leads: door gerichte marketinginspanningen trekken we de juiste doelgroep aan, wat resulteert in meer gekwalificeerde leads voor jouw IT-bedrijf.
Resultaten in de praktijk
Zo heb ik Hands on ICT mogen helpen bij een campagne rond trends en ontwikkelingen, waarbij dit MSP-bedrijf vooruitblikte naar het volgende jaar. Timo Verhaagh, accountmanager bij Hands on ICT, vertelt: “De zeven trendblogs voor 2022 hadden in totaal zo’n 4500 lezers en het trendrapport is maar liefst 252 keer gedownload. Daarnaast hebben we er 27 berichten op social media aan kunnen wijden, wat ons 6084 impressies opleverde. Resultaten waar we erg tevreden mee zijn.” Kortom, een op maat gemaakte marketingcampagne helpt je om sneller naar jouw doelstellingen te komen en mooie resultaten te behalen.
Succes begint met een marketingcampagne
Een effectieve marketingcampagne neemt verschillende vormen aan en maakt gebruik van diverse marketingkanalen. We gaan in ieder geval aan de slag met de volgende stappen:
– Doelstellingen bepalen: denk aan het vergroten van je naamsbekendheid, het genereren van leads, het in de markt zetten van een nieuw product of aantrekken van een nieuwe doelgroep.
– Doelgroep identificeren: wie wil je met je campagne bereiken?
– Strategie ontwikkelen: we ontwikkelen een strategie voor de campagne, inclusief de belangrijkste boodschappen, je aanbod, positionering en waardepropositie.
– Kanalen selecteren: kies de kanalen die het meest effectief zijn om je doelgroep te bereiken en je doelen te behalen, zoals e-mail, social media, blogs of events.
– Planning en tijdlijn opstellen: we maken een gedetailleerde planning en tijdlijn voor de uitvoering van de campagne, met belangrijke mijlpalen en deadlines.
– Schrijven: we gaan ook aan de slag met de uitvoering. Ik zorg voor boeiende blogs, aantrekkelijke whitepapers, mooie klantverhalen, socialmediaberichten, uitnodigingen voor events en wat er nog verder nodig is.
– Monitoren van prestaties: we analyseren de resultaten van de campagne, zoals bereik, vindbaarheid en conversies, zodat we kunnen optimaliseren en bijsturen waar dat nodig is.
Het succes van de marketingcampagne hangt af van de planning, uitvoering én analyse. Daarom besteden we hier deze drie maanden uitgebreid aandacht aan.
Jouw investering
- In drie maanden werken we toe naar jouw gestelde campagnedoel.
- We trappen af met een brainstorm, waarin we jouw doelen en doelgroep bepalen, onderzoeken hoe de concurrentie eruitziet en vaststellen wat jouw USPs zijn.
- De resultaten uit de brainstorm zijn input voor het onderzoek naar relevante zoekwoorden voor deze campagne.
- We stellen een campagnestrategie en planning op voor de komende drie maanden.
- Je krijgt gedurende deze drie maanden wekelijks nieuwe content aangeleverd, denk aan blogs, klantcases, socialmediaberichten en wat er nog meer nodig is.
- Meetbaar resultaat, inzichtelijk in een persoonlijk dashboard.

Veelgestelde vragen
Wat is het verschil tussen de contentstrategie en de marketingcampagne?
Met de contentstrategie nemen we je hele IT-bedrijf onder de loep. Wat mist er nog aan content? Hoe zit je site SEO-technisch in elkaar? Welke zoekwoorden zijn interessant om te gebruiken voor jouw producten en diensten? Daar werk je in zes maanden naar de doelen die je stelt.
Met de marketingcampagne focussen we op één product of dienst die je gedurende drie maanden in de schijnwerpers wil zetten om jouw gespecificeerde doelen te behalen.
Hoelang duurt het voordat ik resultaten zie van een marketingcampagne voor mijn IT-bedrijf?
Dit varieert en is afhankelijk van de strategie. Over het algemeen duurt het enkele weken tot maanden, voordat de effecten van een marketingcampagne zichtbaar worden. Contentmarketing heeft even tijd nodig, daarom is het belangrijk om te blijven monitoren en optimaliseren voor de beste resultaten.
Wat is het belang van zoekwoordenonderzoek voor mijn marketingcampagne?
Waarom is contentmarketing belangrijk voor mijn IT-marketingcampagne?
Hoe meet je het succes van mijn marketingcampagne?
Contact
jaimie@ict-copywriter.nl
06-23812405
Bezoekadres:
Rembrandtlaan 70
Veghel
ICT-copywriter
Dé contentstrateeg en tekstschrijver voor al je commerciële ICT-teksten.
KvK 75651416
Btw NL001557653B24