Een klantverhaal laten schrijven

De voordelen van een klantverhaal

Een klantverhaal is een belangrijk onderdeel van je marketingstrategie en biedt zeer relevante content voor je website. Geen enkele tekst heeft namelijk zoveel overtuigingskracht. Je demonstreert potentiële klanten de toegevoegde waarde van jouw software en diensten. Zonder een referentie is het moeilijk verkopen! Bovendien creëer je met een succesvol klantverhaal vertrouwen in je ICT-bedrijf. Ook een klantverhaal laten schrijven? Lees dan snel verder waarom een succesverhaal zo belangrijk is.

 

1. Een klantverhaal ondersteunt je verkoop

B2B-klanten geven aan dat, na de productbrochure en whitepaper, een referentiecase de meeste invloed heeft gehad op hun aankoopbesluit. Maar liefst 42% leest klantverhalen in de zes maanden voordat ze een aankoop doen. Het delen van een succesverhaal met een prospect is heel waardevol voor de verkoop, zeker als de organisaties overeenkomen!

Schrijf een referentie zodat dit je helpt in de verkoop

 

2. Een klantverhaal wekt vertrouwen

Niets creëert meer vertrouwen en autoriteit dan een succesvol verhaal van een bestaande klant. De referent vertelt over zijn of haar ervaring met jouw ICT-bedrijf en de behaalde resultaten. Dit geeft de lezer direct een beeld van jullie oplossingen en de impact hiervan. Een referentieverhaal is essentieel in het besluitvormingsproces. Klanten zijn je ambassadeurs!

 

3. Een klantverhaal is een vorm van storytelling

Je neemt je lezers mee in het verhaal van jouw klant. Het is een unieke vorm van storytelling in combinatie met relevante informatie over je ICT-bedrijf. Een referentie heeft vaak de volgende opbouw: je klant vertelt over de problemen waar zij tegenaan liepen, de implementatie van jouw oplossing en het uiteindelijke resultaat. Dit maakt dat je producten en diensten gaan ‘leven’. Lezers herkennen zich in de branche, het probleem dat wordt geschetst of het gewenste resultaat. Zo maakt een klantverhaal de ‘what is in it for me’ van jouw ICT-oplossing duidelijk voor het publiek.

Een referentie is een succesvol klantverhaal

 

4. Een klantverhaal heeft SEO-waarde

Potentiële klanten die in het aankoopproces zitten, zoeken actief naar informatie via internet. Online zoekmachines willen alleen het beste resultaat tonen. Zorg dus dat je relevante zoekwoorden gebruikt in je klantverhaal, zodat je goed te vinden bent via organische zoekresultaten. Zo kan een referentieverhaal leiden tot meer websitebezoekers!

 

Ook een klantverhaal laten schrijven?

Laat zien dat jij dé expert bent in jouw vakgebied en toon je expertise en betrouwbaarheid met een succesvol klantverhaal. Neem vrijblijvend contact op, dan bespreken we wat ik voor je kan betekenen.

Contact
jaimie@ict-copywriter.nl

Bezoekadres:
Rembrandtlaan 70
Veghel

 

ICT-copywriter

Dé contentstrateeg voor Managed Services Providers.

KvK 75651416

Btw NL001557653B24