Een referentiecase voor je ICT-bedrijf

De voordelen van een referentiecase

Een referentiecase is een open en eerlijk succesverhaal van je klanten die van jouw software en diensten gebruikmaken. Geen enkel stuk tekst heeft zoveel overtuigingskracht en waarde voor je bedrijf als een referentiecase. Het verhaal van een klant is misschien wel het belangrijkste onderdeel van je contentmarketingstrategie.

1. Je vergroot je betrouwbaarheid als ICT-dienstverlener

Je hoeft je software niet zelf te verkopen, dat doet je klant door een eerlijke review te geven van je bedrijf en medewerkers. Het komt sterk over als een klant vertelt hoe tevreden hij of zij is met jouw dienst of product. Dat is tien keer beter dan je eigen verkoopverhaal afdraaien. Ook als er gesproken wordt over tegenslagen. Een ontevreden klant zal namelijk nooit een dergelijke samenwerking voor een referentie aangaan. Klanten zijn je ambassadeurs!

 

2. Een referentiecase is een vorm van storytelling

Je neemt je lezers mee in het verhaal van jouw klant. Je klant vertelt over het probleem waar zij tegenaan liepen, de implementatie van de oplossing en de voordelen. Dit maakt dat je product en diensten gaan ‘leven’. Lezers kunnen zich vinden in de branche, het probleem dat wordt geschetst of het beoogde resultaat. Zo maakt een klantverhaal een ICT-oplossing tastbaar.

 

3. Een referentiecase heeft SEO-waarde

Potentiële klanten die in het aankoopproces zitten (de buyer journey) zoeken informatie via internet. De online zoekmachine wil alleen het beste resultaat tonen. Een referentiecase met overeenkomstige zoekwoorden maakt je website relevant. Bovendien ben je dan beter te vinden op het wereldwijde web. Een referentieverhaal kan dus helpen om meer bezoekers naar je website leiden.

 

Ook een succesverhaal laten schrijven?

Toon je expertise en betrouwbaarheid met een succesvol referentieverhaal. Neem vrijblijvend contact op, zodat we kunnen bekijken wat ik voor je kan betekenen.