Een persbericht voor ICT-bedrijven

De voordelen van een persbericht

Je verstuurt een persbericht als je nieuws hebt en dat aan het grote publiek wilt verkondigen. Een persbericht wordt verstuurd naar een vooraf opgestelde lijst met online en gedrukte media.

 

1. Een online persbericht zorgt voor traffic naar je website

In de publicatie staan namelijk backlinks. Dat zijn links die vanuit het persbericht verwijzen naar je website. Dit kan helpen om je ranking in de zoekmachines te optimaliseren. Deze zijn namelijk gespitst op het tonen van het beste zoekresultaat. Met de URL’s in je persbericht leid je bezoekers naar een specifieke landingspage. Plaats dus relevante links in je persbericht.

 

2. Een persbericht vergroot je betrouwbaarheid als ICT-bedrijf

Je leunt hierbij op de reputatie van het medium dat het persbericht verspreid. Denk er aan dat de media vrij zijn om het persbericht direct over te nemen of nog aanpassingen door te voeren. Zorg in ieder geval dat je de belangrijkste boodschap van het bericht in de eerste alinea zet. Door publicatie in relevante media kom je geloofwaardiger over op je doelgroep .

 

3. Een persbericht is gratis en heeft een groot bereik

Tegen minimale kosten verspreid je je nieuws via de media. Zorg daarom dat het persbericht voldoende nieuwswaarde heeft, zodat het aantrekkelijk is om te delen. Let er ook op dat het persbericht niet te commercieel is. Je wilt natuurlijk wel dat het wordt geplaatst. Stel een uitgebreide perslijst samen van relevante media (print en digitaal) om een zo groot mogelijke doelgroep te kunnen bereiken.

 

Ook meer publiciteit genereren?

Wil je meer publiciteit genereren voor een event, nieuw product of dienst, samenwerking of erkenning? Neem vrijblijvend contact op, zodat we kunnen bekijken wat ik voor je kan betekenen.

Contact
jaimie@ict-copywriter.nl

06 238 12 405

Veghel

ICT-copywriter
Voor al je (online) teksten.

KvK 75651416