Een persbericht schrijven, waarom?

De voordelen van een persbericht schrijven

Een persbericht schrijven is een uitstekende optie om tegen lage kosten je ICT-organisatie te promoten. Een evenement, nieuw product of dienst, samenwerking of ander nieuws? Een perfecte aanleiding voor een nieuwsbericht! Wanneer je persbericht wordt gepubliceerd, bereik je namelijk een heel ander en groter publiek dan via je eigen communicatiekanalen. Het ziet eruit als volgt:

 

Persbericht schrijven: 5W+H

Een persbericht bevat de basisvragen als:
– Wie was erbij betrokken?
– Wat gebeurde er?
– Wanneer en waar vond het plaats?
– Waarom speelde zich dit af?
– Hoe zag dit eruit?

Media zijn vrij om jouw persbericht direct over te nemen of nog aanpassingen door te voeren. Zorg in ieder geval dat je de belangrijkste boodschap van je nieuwsbericht in de eerste alinea zet.

Meer websitebezoekers met een persbericht voor je ICT-bedrijf

 

1. Meer websitebezoekers door een online persbericht

Door specifieke trefwoorden te gebruiken, optimaliseer je je persbericht voor zoekmachines als Google. Jouw bedrijfsinformatie wordt zo gemakkelijker gevonden door je lezers via de online zoekresultaten. Een persbericht met relevante zoekwoorden kan dus helpen in een hogere ranking.

Bovendien bevat de publicatie backlinks. Dat zijn links die vanuit het persbericht verwijzen naar jouw website. Zo leid je lezers naar een specifieke landingspagina van jouw ICT-bedrijf. Plaats dus in ieder geval één relevante link in je persbericht.  

 

2. Boost je imago als ICT-expert door een persbericht te schrijven

Een nieuwsbericht helpt om je expertise en betrouwbaarheid als ICT-bedrijf uit te dragen. De media zijn weinig commercieel in hun berichtgeving en geven jouw bedrijfsnieuws zo objectief mogelijk weer. Ook de reputatie van het medium, dat het persbericht verspreid, speelt een rol.

Door regelmatig te publiceren in relevante vakmedia geef je je imago een boost. Bovendien is de kans groot dat je dan zélf een keer wordt benaderd door een journalist die een artikel wil schrijven over jouw vakgebied of expertise.  

Boost je imago met een persbericht voor je ICT-bedrijf  

 

3. Een persbericht is goedkoop en heeft een groot bereik

Tegen minimale kosten verspreid je je nieuws via de media. Een persbericht met voldoende nieuwswaarde is aantrekkelijk om te delen. Let er zeker op dat je nieuwsbericht niet te commercieel is. Je wilt natuurlijk wel dat het wordt geplaatst.

Stel een uitgebreide perslijst samen van relevante media (print en digitaal) om een zo groot mogelijke doelgroep te kunnen bereiken. Als je geluk hebt, wordt jouw persbericht opgepikt en vervolgens verspreid via socialmedia.  

 

Een persbericht laten schrijven?

Wil je meer publiciteit genereren voor een evenement, nieuw product of dienst, samenwerking of erkenning? Neem vrijblijvend contact op, dan bespreken we wat ik voor je kan betekenen.

Contact
jaimie@ict-copywriter.nl

06-23812405

Veghel

ICT-copywriter
Dé freelance tekstschrijver voor al je commerciële ICT-teksten (regio Eindhoven, Den Bosch, Utrecht, Nijmegen, Uden en verder).

KvK 75651416

Btw NL001557653B24