Een nieuwsbrief laten maken
De voordelen van een nieuwsbrief
E-mailmarketing? Een nieuwsbrief laten maken? Is dat nog wel nodig met alle socialmedia die we hebben? Ja! E-mailmarketing is nog steeds een relevant onderdeel van je contentmarketingstrategie. Je kunt je aanbod veel beter toespitsen op je lezers, want je weet wie dat zijn. Het kost tijd om een goede e-maildatabase te bouwen, maar dan heb je wel een waardevolle lijst met abonnees die geïnteresseerd zijn in jouw ICT-bedrijf, product of dienst. En door hen wekelijks of maandelijks een nieuwsbrief te versturen, blijf je top-of-mind!
1. Toon je identiteit en word een autoriteit
E-mailmarketing is een kans om te laten zien wat jouw ICT-organisatie doet, welke oplossingen je biedt en wie je medewerkers zijn. Je bent een expert in jouw vakgebied. Dat komt terug in je e-mails over: een aankomend webinar, een nieuwsbericht over een nieuwe samenwerking, een referentiecase van een tevreden klant of een gepersonaliseerd aanbod. Door waardevolle content te delen met je abonnees, word jij hun informatiebron in jouw vakgebied. Let op de goede balans: richt ongeveer 10% van je content op verkoop en 90% op andere informatie.
2. Een nieuwsbrief voor een gericht publiek
Jouw abonnees hebben zichzélf ingeschreven voor jouw nieuwsbrief. Zij zijn dus bovenmatig geïnteresseerd in jouw ICT-bedrijf en bedrijfsactiviteiten. Met de persoonlijke gegevens die bij jou bekend zijn, kun je je nieuwsbrief personaliseren. Je kunt e-mails op maat versturen naar CEO’s, CIO’s, marketeers en CFO’s. Of naar de maakindustrie, groothandels en servicebedrijven. Op die manier worden jouw e-mails nóg relevanter voor je abonnees.
3. Direct inzicht in de resultaten van e-mailmarketing
E-mailprogramma’s als Mailchimp of Hubspot maken het mogelijk om resultaten te meten. Je ziet bijvoorbeeld welke nieuwsberichten het meest worden gelezen en op welke links het meest wordt geklikt. Met deze inzichten kun je je nieuwsbrief optimaliseren en doelen stellen. Interessante inzichten van e-mailmarketing zijn o.a.:
– Aantal abonnees
– Hoe vaak wordt de e-mail geopend (openratio)?
– Hoe vaak wordt er op een link geklikt (click-throughratio)?
– Welke content scoort het beste?
In Nederland wordt een nieuwsbrief geopend door gemiddeld 35,34% van de ontvangers en is er een click-throughratio van 6,10%. Voor specifiek de technologiesector geldt een openratio van 24,17% en een click-throughratio van 3,03% (wereldwijd, bron: GetResponse).
4. Met een nieuwsbrief blijf je on-top-of-mind bij je lezers
Klanten en potentiële klanten blijven door jouw nieuwsbrief op de hoogte van actuele ontwikkelingen binnen je ICT-bedrijf. Dit is vooral belangrijk in de B2B technologiesector waar de salescycles lang zijn. Jouw nieuwsbrief is één van de contactmomenten met jouw abonnees. Mocht er na uitgebreid onderzoek van jouw B2B-koper behoefte zijn aan een specifieke oplossing dan sta jij in ieder geval op de longlist!
5. E-mailmarketing is relatief goedkoop
Je kunt een grote doelgroep gericht e-mailen tegen relatief weinig kosten. Vergelijk je uitgaven voor e-mailmarketing maar eens met die van online adverteren, telemarketing en SEA. Bovendien zet je een nieuwsbrief gemakkelijk in elkaar. En je kunt e-mails versturen wanneer en hoe vaak je maar wilt (eens per week is meer dan voldoende).
Ook een nieuwsbrief laten maken?
Blijf top-of-mind bij je abonnees met informatieve en gepersonaliseerde nieuwsbrieven. Wil je ook graag regelmatig een nieuwsbrief versturen? Neem vrijblijvend contact op, dan bespreken we wat ICT-copywriter voor je kan betekenen.
ICT-copywriter
Dé contentstrateeg voor Managed Services Providers.
KvK 75651416
Btw NL001557653B24