Een nieuwsbrief voor ICT-bedrijven

De voordelen van een nieuwsbrief

Met een nieuwsbrief breng je klanten en andere geïnteresseerden (leads!) op de hoogte van actualiteiten binnen je bedrijf. De meeste bedrijven versturen hun nieuwsbrief digitaal.

1. Je schrijft voor een gericht publiek

Mensen hebben zichzelf voor de nieuwsbrief ingeschreven. We kunnen dus zeggen dat ze een verhoogde interesse hebben in je bedrijfsactiviteiten. Met de gegevens waar ze zich mee hebben ingeschreven, is de nieuwsbrief ook te personaliseren.

 

2. Hoe je nieuwsbrief wordt gelezen, is meetbaar

Vaak worden e-mailprogramma’s als Mailchimp gebruikt voor het versturen van de nieuwsbrief. Via deze programma’s wordt o.a. inzichtelijk welke nieuwsberichten het meest worden gelezen en op welke links het meest wordt geklikt. Met deze inzichten kun je je nieuwsbrief optimaliseren.

 

3. Je blijft on-top-of-mind bij je lezers

Jouw nieuwsbrief is actueel. Klanten en andere lezers blijven zo op de hoogte van ontwikkelingen binnen je bedrijf. Mocht er uiteindelijk behoefte zijn aan een specifiek product of dienst dan ben jij in ieder geval top-of-mind!

 

4. Het versturen van een nieuwsbrief is goedkoop

Aan het verzenden van een digitale nieuwsbrief zitten weinig kosten verbonden. Er komen geen papierwerk, verzend- of drukkosten bij kijken. Bovendien is een nieuwsbrief snel en gemakkelijk in elkaar te zetten.

 

Ook jouw nieuws delen met (potentiële) klanten?

Optimaliseer je nieuwsbrieven en zorg voor meer traffic naar de website. Neem vrijblijvend contact op, zodat we kunnen bekijken wat ik voor je kan betekenen.

Contact
jaimie@ict-copywriter.nl

06 238 12 405

Veghel

ICT-copywriter
Voor al je (online) teksten.

KvK 75651416