referentie IT-bedrijf Drie-O
10% conversie van Power BI-diensten door contentstrategie voor Drie-O
Van een complete werkplekinrichting tot beveiliging en van Power BI tot het automatiseren van bedrijfsprocessen: al ruim 25 jaar ontzorgt Drie-O bedrijven met hun ICT-vraagstukken. Daar zijn ze een kei in. De zaken gaan goed! Maar wat eigenaar Mark Wijgergangs lastiger vond, was zijn doelgroep bereiken om zo meer Power BI-diensten te leveren aan nieuwe en bestaande klanten. Hij wilde de uitgebreide kennis die Drie-O in huis heeft op het gebied van data, datamanagement en dashboarding onder de aandacht te brengen. Maar hoe begin je daaraan?
Mark kwam al snel uit bij ICT-copywriter voor het opstellen van een contentstrategie en de uitwerking hiervan, in onder andere blogs en klantcases. Zo wilde Drie-O (potentiële) klanten de toegevoegde waarde van Power BI laten zien én hun positie claimen als thought leader in dit vakgebied.
We deden marketing ‘erbij’
Mark vertelt: “Ik ben al ruim 28 jaar actief in de wereld van ICT, daar ligt echt mijn passie. Bij Drie-O onderscheiden we ons van andere ICT-bedrijven door te focussen op data. Daarom hebben we ons, naast werkplekinrichting, gespecialiseerd in Power BI-diensten. Hoe kun je dankzij data verantwoorde beslissingen nemen?” Het besef dat ze dit meer naar voren mochten brengen bij hun doelgroep, was er bij Drie-O. Maar hoe?
“Wij hebben geen marketeer in dienst, iedereen focust zich binnen Drie-O echt op ICT. We deden marketing ‘erbij’. Dus gingen we op zoek naar een externe partij die ons kon helpen met contentstrategie. Een partij die ons kon helpen met het creëren van online vindbare content, die klanten kon interviewen, maar vooral: iemand die het onderwerp snapt”, zegt Mark. ICT-copywriter was dé match voor Drie-O.
Mark Wijgergangs | Eigenaar Drie-O
Learn & Lunch-sessie
Jaimie (van ICT-copywriter), Mark en zijn collega Remco van Sambeek, Power BI-specialist, planden een strategiesessie in om van start te gaan. “Tijdens deze kick-off haalde Jaimie zoveel mogelijk informatie op over onze bedrijfsdoelen, wat onze ideale klant is, wat onze USP’s zijn en waarom klanten voor ons zouden moeten kiezen”, legt Mark uit. Vervolgens ging Jaimie aan de slag met het uitwerken van een contentstrategie voor Drie-O, gericht op Power BI-dienstverlening.
Mark: “Jaimie heeft daarnaast een zoekwoordenonderzoek en SEO-technisch onderzoek uitgevoerd om onze website en online vindbaarheid te verbeteren.” Deze informatie werd in een contentkalender voor drie maanden gegoten. “Iedere week creëerde Jaimie en haar team nieuwe content: blogs, klantverhalen en nieuwsbrieven.” Het doel? Toewerken naar een live event: een ‘Learn & Lunch’ aan het einde van die drie maanden.
Een conversie van 10%
Drie-O bedient zo’n 220 klanten, waarvan er tot voor kort 10-15 Power BI gebruikten. Maar dit is voor méér klanten interessant. “Niet alle klanten zagen de toegevoegde waarde van een BI-dashboard. Ze denken vaak te complex, dat ze een data lake nodig hebben om ermee aan de slag te gaan, of juist te simpel”, zegt Mark. “Dan maken ze zelf een dashboard en lopen daarna vast. Wij kunnen hen helpen met onze kennis over overdraagbaarheid, autorisatie, datakwaliteit en veilig data delen.”
De ‘Learn & Lunch’-sessie maakte dat duidelijk. Drie-O gaf een Power BI-demo en liet een klant vertellen over zijn ervaring met de oplossing. Mark blikt tevreden terug: “Er namen veertien bedrijven deel aan dit event, een mooie mix van klanten en potentiële klanten. Tot nu toe zijn hier twee concrete afspraken met nieuwe klanten uitgekomen, een conversie van 10%.”
En dat was niet het enige mooie resultaat als gevolg van de Power BI-campagne. Mark is ook enthousiast over de SEO- en Google Analytics-resultaten. “De teksten die Jaimie heeft geschreven staan in de top 30 van pagina’s met de meeste weergaven en gemiddelde betrokkenheidsduur. Een goede prestatie op relatief korte tijd, als je weet dat er 89 pagina’s in het totaal zijn”, zegt Mark. “Power BI is een hot topic – en dankzij ICT-copywriter komen potentiële klanten steeds vaker op onze website uit.”
Strategisch meedenken én sterk in de uitvoering
De Power BI-campagne was de eerste, maar zeker niet de laatste campagne die Mark met Jaimie wil oppakken. Zo gaat hij in de tweede helft van het jaar aan de slag met security en de moderne werkplek. “Jaimie heeft een gedegen kennis van de ICT-wereld. Ze is proactief en zit mij eerder achter mijn vodden aan dan andersom. Daar hou ik van, want in de waan van de dag heb ik geen tijd om achter mensen aan te jagen”, lacht Mark. Hij wil zich kunnen focussen op de dagelijkse zaakvoering.
“Jaimie werkt planmatig en gestructureerd. Een ander mooi pluspunt aan onze samenwerking: Jaimie is de contentstrateeg én beschikt over een team van ervaren ICT-copywriters die haar helpen bij de uitvoering van onze contentstrategie. We kunnen altijd op haar team rekenen.”
Meer weten?
Wil jij ook aan de slag met je contentstrategie, maar weet je niet waar je moet beginnen? Neem gerust contact op voor een vrijblijvende kennismaking.
ICT-copywriter
Dé contentstrateeg voor Managed Services Providers.
KvK 75651416
Btw NL001557653B24