Contentmarketing: succes begint met een strategie
Waarom een contentstrategie?
“If you fail to plan, you plan to fail.”
– Je weet alles van IT, daar ben je een kei in. Maar contentmarketing? Daar ben je niet zo in thuis.
– Je hebt een website, maar die doet nog niet veel voor je. Er komen geen nieuwe klanten binnen via die route.
– Net zoals je een plan hebt voor jouw IT-bedrijf, zie je ook wel in dat je een plan nodig hebt voor contentmarketing. Die in lijn ligt met jouw bedrijfsdoelen.
– Je wilt werken met een contentstrateeg die jouw business snapt en jouw taal spreekt.
– Je wilt weten wat je terugkrijgt voor je investering in contentmarketing. Je wilt het kunnen meten en resultaat zien.
Hoe zou het voor je zijn als:
Je voor de komende 3 maanden een strak plan hebt voor je contentmarketing, eentje die echt past bij jouw IT-bedrijf en bedrijfsdoelen?
Contentmarketing op strategisch niveau voor je gaat werken? Die een significante bijdrage levert aan de groei van jouw business?
Jouw IT-bedrijf veel meer zichtbaar wordt? Zodat potentiële klanten niet meer om je heen kunnen als ze een shortlist met IT-partners gaan samenstellen?
Een contentstrategie als roadmap voor jouw IT-bedrijf
Waar laat jij nog omzet liggen?
Of je nu meer software wilt verkopen, bepaalde diensten wilt wegzetten of meer klanten wilt, een goeie marketingstrategie is onmisbaar.
Een onderbouwd contentmarketingplan helpt namelijk niet alleen bij het aantrekken van potentiële klanten, maar ook bij het vergroten van je naamsbekendheid.
Laten we daarom samen een doeltreffende contentmarketingstrategie opzetten, speciaal ontworpen voor IT-bedrijven zoals die van jou.
Jouw contentstrategie: dit gaan we doen
We plannen een strategiesessie van zo’n twee uur in. Dit kan bij jou of bij mij op kantoor. In deze sessie haal ik zoveel mogelijk informatie op over jouw klant, je producten en diensten, jouw doelen en je USPs.
De vertaalslag naar een contentstrategie. Alle informatie, inclusief aanvullend onderzoek, vorm ik naar een plan voor succesvolle contentmarketing die past bij de doelen van jouw IT-bedrijf.
Het resultaat: een effectieve contentstrategie en praktische contentkalender voor de komende 3 maanden.
Wist je dat je de investering in contentmarketing er al uit hebt bij één nieuwe klant? Gezien de gemiddelde life time value? Tevreden klanten blijven zo’n 5 tot 7 jaar bij hun IT-partner.
Dit zeggen tevreden klanten:
“Ik werk al een aantal jaar samen met Jaimie en ieder jaar groeien we. In 2023 zijn we maar liefst 150% (!) gegroeid in aantal klanten en omzet. Mede dankzij de effort die we steken in contentmarketing.”
“Solvisoft wordt nu als kennispartner gezien en niet meer alleen als leverancier voor e-commerce of IT-beheer. Met de verdiepende content bieden we onze lezers toegevoegde waarde, omdat de teksten veel meer zijn afgestemd op hun informatiebehoefte. De whitepapers leveren ons nu meerdere leads op, waaronder een aantal interessante potentiële klanten.”
“Voor ons is Jaimie écht een verlengstuk van het marketingteam. We weten dat we altijd van elkaar op aan kunnen én dat de resultaten goed zijn. Onze trendblogs voor 2022 hadden in totaal zo’n 4500 lezers en het trendrapport is maar liefst 252 keer gedownload.”
Ontdek in dit klantverhaal alle resultaten van de samenwerking.
Veelgestelde vragen
Wat is mijn investering?
De investering voor de contentstrategie is 1950 euro exclusief btw. Hiervoor krijg je de kick-off, een contentstrategie voor de komende drie maanden en een bijbehorende contentkalender.
Hoelang duurt het voordat ik resultaten zie van een contentmarketingstrategie voor mijn IT-bedrijf?
Dit varieert en is afhankelijk van het plan. Over het algemeen duurt het enkele weken tot maanden, voordat de effecten van de contentmarketingstrategie zichtbaar worden. Contentmarketing heeft even tijd nodig, daarom is het belangrijk om te blijven monitoren en optimaliseren voor de beste resultaten.
Waarom is contentmarketing belangrijk voor Managed Service Providers?
Contentmarketing is superbelangrijk voor het opbouwen van naamsbekendheid, het genereren van leads en het online zichtbaar zijn. Door waardevolle en relevante content te creëren en te delen met jouw ideale klant, laat je jezelf zien als expert binnen de IT-branche. Ook bouw je als MSP vertrouwen op bij potentiële klanten.
Met je teksten wil je zo goed mogelijk antwoord geven op hun vragen, twijfels wegnemen en vooroordelen onderuithalen. Zo loods je je klanten met behulpzame informatie door het koopproces heen.
Waar vindt de strategiesessie plaats?
Dit kan bij mij of bij jou op kantoor binnen een reistijd van 45 minuten. Hierboven vind de strategiesessie online plaats.
ICT-copywriter
Dé contentstrateeg voor Managed Services Providers.
KvK 75651416
Btw NL001557653B24