Contentmarketing: succes begint met een strategie
Waarom een contentmarketingstrategie?
“If you fail to plan, you plan to fail.”
– Je weet alles van IT, daar ben je een kei in. Maar contentmarketing? Daar ben je niet zo in thuis.
– Je hebt een website, maar die doet nog niet veel voor je. Er komen geen nieuwe klanten binnen via die route.
– Net zoals je een plan hebt voor jouw IT-bedrijf, zie je ook wel in dat je een plan nodig hebt voor contentmarketing. Die in lijn ligt met jouw bedrijfsdoelen.
– Je wilt werken met contentspecialisten die jouw business snappen en jouw taal spreken.
– Je wilt weten wat je terugkrijgt voor je investering in contentmarketing. Je wilt het kunnen meten en resultaat zien.

Hoe zou het voor je zijn als:
Je voor de komende maanden een strak plan hebt voor je contentmarketing, eentje die echt past bij jouw IT-bedrijf en bedrijfsdoelen?
Je een team van contentspecialisten achter je hebt staan die de complexiteit van jouw IT-diensten begrijpen? En dit kunnen vertalen naar boeiende teksten?
Contentmarketing op strategisch niveau voor je gaat werken? Die een significante bijdrage levert aan de groei van jouw business?
Jouw IT-bedrijf beter vindbaar wordt in Google? En je regelmatig zichtbaar bent voor potentiële klanten, zodat ze niet meer om je heen kunnen als ze een lijst met IT-partners gaan samenstellen?
Je de investering in contentmarketing er al uit hebt bij één nieuwe klant? Gezien de gemiddelde life time value?

Stap 1 – Contentmarketingstrategie: roadmap voor Managed Service Providers
Waar laat jij nog omzet liggen? Of je nu meer software wilt verkopen, bepaalde diensten wilt wegzetten of meer klanten wilt, een goeie marketingstrategie is onmisbaar. Een onderbouwd contentmarketingplan helpt namelijk niet alleen bij het aantrekken van potentiële klanten, maar ook bij het vergroten van je naamsbekendheid. Laten we daarom samen een doeltreffende contentmarketingstrategie opzetten, speciaal ontworpen voor IT-bedrijven zoals die van jou. Wat we doen:
– Strategiesessie: we stellen de waardepropositie van jouw IT-bedrijf vast.
– SEO-technisch onderzoek: werkt je website naar behoren?
– Zoekwoordenonderzoek: welke zoekwoorden gebruikt je ideale klant?
Het resultaat: een effectief contentmarketingplan voor de komende maanden.
Stap 2 – Aan de slag met je contentmarketingstrategie:
Marketing Booster: marketingcampagne voor MSPs
– Focus: één product of dienst.
– We gaan aan de slag met het uitrollen van het contentmarketingplan en de contentkalender.
– Wekelijks schrijven we nieuwe teksten, zoals een blogartikel, salespagina, klantverhaal, whitepaper of LinkedIn-posts. Allemaal op basis van interviews voor authentieke content.
– Maandelijkse sparsessie met contentstrateeg. Samen bespreken we de resultaten van de nieuwe teksten en kijken we vooruit naar er de komende maand op de planning staat.
– Duur: 3 maanden. We beginnen meteen nadat we de onboarding hebben afgerond en de contentmarketingstrategie op papier staat.
Content Accelerator: contenttraject voor MSPs
– Focus: bedrijfsbreed.
– We gaan aan de slag met het uitrollen van het contentmarketingplan en de contentkalender.
– Wekelijks schrijven we nieuwe teksten, zoals een blogartikel, salespagina, klantverhaal, whitepaper of LinkedIn-posts. Allemaal op basis van interviews voor authentieke content.
– Maandelijkse sparsessie met contentstrateeg. Samen bespreken we de resultaten van de nieuwe teksten en kijken we vooruit naar er de komende maand op de planning staat.
– Duur: 6 maanden. We beginnen meteen nadat we de onboarding hebben afgerond en de contentmarketingstrategie op papier staat.
“Voor ons is Jaimie écht een verlengstuk van het marketingteam. We weten dat we altijd van elkaar op aan kunnen én dat de resultaten goed zijn. Onze trendblogs voor 2022 hadden in totaal zo’n 4500 lezers en het trendrapport is maar liefst 252 keer gedownload.”
Plan een matchcall in
Veelgestelde vragen
Wat is mijn investering?
Jouw investering:
– Contentmarketingstrategie: 2450 euro (exclusief btw).
– Content Accelerator: contenttraject voor Managed Service Providers: 2450 euro per maand (exclusief btw).
– Marketing Booster: marketingcampagne voor Managed Service Providers: 2450 euro per maand (exclusief btw).
Bij ICT-copywriter vind je alle expertise onder één dak. Scheelt je een hoop coördinatietijd én kosten voor een SEO-agency, marketingbureau en copywriter. Nog beter: reken maar eens uit als je die ene klant mist die slechts één keer in de vijf jaar op de markt komt op zoek naar een MSP… Haal je die wél binnen met mijn contentmarketingstrategie? Dan heb je de investering al lang weer terugverdiend!
Hoelang duurt het voordat ik resultaten zie van een contentmarketingstrategie voor mijn IT-bedrijf?
Dit varieert en is afhankelijk van het plan. Over het algemeen duurt het enkele weken tot maanden, voordat de effecten van de contentmarketingstrategie zichtbaar worden. Contentmarketing heeft even tijd nodig, daarom is het belangrijk om te blijven monitoren en optimaliseren voor de beste resultaten.
Wat is het belang van zoekwoordenonderzoek en SEO?
Met het zoekwoordenonderzoek identificeren we de belangrijkste zoekwoorden die jouw ideale klant gebruikt bij het zoeken naar software of IT-diensten. Door deze zoekwoorden te gebruiken in je teksten, word je beter vindbaar in Google én trek je betere leads aan.
Waarom is contentmarketing belangrijk voor Managed Service Providers?
Contentmarketing is superbelangrijk voor het opbouwen van naamsbekendheid, het genereren van leads en het online zichtbaar zijn. Door waardevolle en relevante content te creëren en te delen met jouw ideale klant, laat je jezelf zien als expert binnen de IT-branche. Ook bouw je als MSP vertrouwen op bij potentiële klanten.
Hoe meet je het succes van mijn contentmarketingstrategie?
Van tevoren bepalen we de doelen van de campagne én kiezen we duidelijke KPI’s. Denk aan bezoekersaantallen, betrokkenheid, conversieratio’s, leads en positie in Google. Deze KPI’s monitoren we regelmatig gedurende de drie maanden of zes maanden die we samenwerken. Op die manier beoordelen we de effectiviteit van je campagne en optimaliseren we waar dat nodig is.
ICT-copywriter
Dé contentstrateeg voor Managed Services Providers.
KvK 75651416
Btw NL001557653B24