Blogartikelen
ICT-copywriter

Online kwalitatieve leads genereren: 6 krachtige tips voor B2B ICT-bedrijven

Topprioriteit van marketeers is het genereren van leads. B2B-leadgeneratie is een must voor ICT-bedrijven om concurrerend te blijven en succesvol te verkopen. Daarom 6 tips om succesvol kwalitatieve leads te genereren.

Simpel en snel starten met SEO

Ontdek in dit blogartikel een simpele hack om jouw content te optimaliseren voor de zoekmachines. Iedereen wil toch hoger scoren in de zoekresultaten van Google? 

Employer branding: inspirerende content voor IT-bedrijven

Hoe kun je je als IT-bedrijf nog onderscheiden van de concurrent en je positioneren als aantrekkelijke werkgever? Door de content die je inzet voor employer branding. Ontdek hier hoe je dat doet.

9x inspiratie voor je IT-content

Staar jij ook weleens een tijdje naar de knipperende cursor op het lege document voor je? Omdat er nú iets op papier moet komen voor de wekelijkse blog van het IT-bedrijf waar je werkt? Of omdat je als ondernemer in de ICT-branche nu eenmaal online zichtbaar wil zijn? Ik help je graag op weg met 9 suggesties voor jouw IT-content.

5 redenen om een tekstschrijver in te huren voor jouw ICT-bedrijf

Contentmarketing is een belangrijke factor om meer websitebezoekers en gekwalificeerde leads te krijgen. En dat bereik je door een tekstschrijver in te huren met kennis van de ICT-sector. Ontdek hier de vijf redenen om schrijfwerk uit te besteden aan een professionele tekstschrijver.

De complete checklist voor jouw IT-referentiecase

Een klantverhaal: naar onze mening het mooiste stuk content dat je als IT-bedrijf kunt hebben. En omdat een referentiecase zo’n krachtige B2B-marketingtool is, help ik je graag op weg met deze checklist, zodat je goed bent voorbereid en een mooi verhaal oplevert.

7 tips voor een complete briefing aan je tekstschrijver

Een ICT-tekstschrijver doet veel onderzoek. En jij als opdrachtgever kan daarbij helpen. Hoe? Ik geef je zeven tips voor een complete briefing aan je tekstschrijver. Zo kom je samen tot een beter resultaat.

Recycle je content! 5 tips

Voel je ook steeds die druk om nieuwe content te produceren? Kijk dan eens wat je allemaal op de plank hebt liggen aan videomateriaal, blogartikelen, e-books en webinars. Recyclen moet zeker lukken met deze vijf tips.

Een krachtige titel: 7 tips voor meer lezers

Hoe schrijf je een titel die direct de aandacht trekt? Jouw doelgroep beoordeelt in een milliseconde of jouw artikel de moeite waard is om te lezen, o.a. op basis van de titel. Daarom geef ik je zeven tips voor het schrijven van een aantrekkelijke titel. 

Verdwijnt de tekstschrijver in de toekomst?

Wat betekent AI voor tekstschrijvers? Er bestaan al toepassingen waarin de menselijke tekstschrijver is geautomatiseerd. Kan een computersysteem alle taken overnemen van een tekstschrijver en verdwijnt deze beroepsgroep in de toekomst?

6 tips om typ- en spelfouten te voorkomen

Laatst kreeg ik een mooi vormgegeven infographic onder ogen. Onder de indruk begon ik te lezen en ontdekte meerdere typ- en spelfouten. Dan oogt een infographic toch minder professioneel. Terwijl er veel tijd en moeite in is gestopt! Daarom help ik je graag op weg met zes tips om foutjes te voorkomen.

De vier valkuilen van een contentmarketeer

Een bedrijf kan tegenwoordig niet zonder contentstrategie en contentmarketeer. Helaas kost het schrijven en de opmaak van tekst veel tijd. Bovendien is een goede marketeer nog geen goede tekstschrijver. Lees hier over de vier valkuilen van een contentmarketeer.

Wat doet een ICT-tekstschrijver?

Wat doet een ICT-copywriter? Ik schrijf teksten voor een bepaalde doelgroep om een specifiek resultaat te behalen. Vaak kruip ik dan in de rol van: Marketeer, Onderzoeker en Neerlandicus. Lees verder voor een toelichting op deze rollen.

Engelse woorden in jouw Nederlandse ICT-tekst

In de ICT-sector komen vele begrippen uit het Engels (zogenoemde leenwoorden). Soms roept het schrijven van Nederlandse teksten, waarin de Engelse taal wordt gebruikt, vragen op. Hierbij enkele tips.

Tips voor content in de buyer journey

Wist je dat 74% van de B2B-kopers zorgvuldig online onderzoek doet, voordat ze tot een offline aankoop overgaan? Het is aan te raden om de koopreis van jouw potentiële klanten in kaart te brengen: de buyer journey. Met deze informatie kun je je content beter op het publiek afstemmen. Lees hier meer over welke content je in welke fase van de buyer journey laat terugkomen.

Wat is een persona en hoe maak je een persona?

Goede marketing draait om het delen van relevante content, maar hoe weet je nu welke informatie aanslaat bij je doelgroep als je niet weet voor wie je schrijft? Daarom raad ik je aan om persona’s te maken.

Contact
jaimie@ict-copywriter.nl

Bezoekadres:
Rembrandtlaan 70
Veghel

 

ICT-copywriter

Dé contentstrateeg voor Managed Services Providers.

KvK 75651416

Btw NL001557653B24