Aanbod
ICT-copywriter
“Waar blijven die leads?!”
Wat je ook aanbiedt als IT-bedrijf, er vissen meer concurrenten in dezelfde vijver. Daarom moet je jezelf positioneren als leider in de markt, zodat potentiële klanten voor jou kiezen in plaats van je concullega. Dus het is noodzakelijk om online zichtbaar en vindbaar zijn en thought leadership te tonen om die kwalitatieve leads binnen te halen.
Doelen contentmarketeer
Als marketeer van een IT-bedrijf moet je ook dit jaar weer verschillende targets behalen, zoals:
– Het genereren van X kwalitatieve leads.
– Het verhogen van het aantal websitebezoekers met X procent.
– Het bereiken van een andere doelgroep.
– Het bevorderen van de interactie met je ideale klant.
Daar helpt sales je wel aan herinneren, door te vragen waar hun SQLs blijven ;). Deze doelen kun je op meerdere manieren bereiken. Maak een whitepaper om downloads te genereren, word beter vindbaar in de zoekmachines door SEO, of laat je meer zien op social media. De uitdaging is: je hebt al zoveel werk op je bordje liggen, dus wie gaat je hierbij helpen?
“Voor onze nieuwe website heb ik meerdere persona’s opgesteld voor de verschillende sectoren die Solvisoft bedient. Die informatie pakte Jaimie goed op en dat hielp bij het gerichter schrijven van de webteksten. Door specifieke wakkerligpunten te benoemen, herkennen prospects zich in het probleem dat we schetsen. Het resultaat was dat de teksten veel meer verdieping kregen en niet aan de oppervlakte bleven. Dat is Jaimie’s kracht, ook omdat ze de IT-wereld snapt.”
Succes begint met een contentstrategie
Begin eerst eens bij het begin: hoe ziet jouw strategie eruit om tot jouw doel te komen? Voor een succesvolle aanpak heb je namelijk een goede contentstrategie nodig én authentieke teksten die de visie van jouw IT-bedrijf uitdragen. Start daarom eerst met:
1. Het onderzoeken wie jullie ideale klant is
– Welke klant levert de meeste omzet?
– Met welke klant is het plezierig samenwerken?
– Met welke klant hebben jullie een langdurige samenwerking?
– Wat zijn de dagelijkse ergernissen waar jullie een oplossing voor hebben?
2. Het onderzoeken van de concurrent
– Wie ís jullie concurrent en waarom?
– Wat bieden zij dat jullie niet hebben?
– Wat maakt jullie anders dan de rest van de IT-bedrijven?
– Wat zijn alternatieve opties voor jullie producten of diensten?
Een contentstrategie sluit altijd aan bij je bedrijfsdoelen en geeft richting aan alle acties die je vervolgens gaat uitzetten. Met deze stip op de horizon wordt het maken van keuzes veel gemakkelijker. Geloof me.
SEO als basis voor contentmarketing
En nee, dan bedoel ik niet het schrijven voor de zoekmachines. Bij het creëren van je content staat altijd je lezer centraal. Maar dat betekent niet dat SEO je niet kan helpen bij het optimaliseren van je teksten, waardoor je gewoonweg betere resultaten kunt behalen. Het uitgangspunt bij SEO? De pijnpunten van je klant. En die heb je al ontdekt in je klantonderzoek. Op basis daarvan ontstaan interessante onderwerpen waarover je kunt schrijven en díe onderwerpen onderbouw je met zoekwoordenonderzoek.
Maar om goed vindbaar te zijn in de zoekmachines is het essentieel dat de basis van je website op orde is. Daarom starten we eerst met een SEO-technisch onderzoek. Want een goede vindbaarheid is niet alleen afhankelijk van kwalitatieve teksten, maar ook van de prestaties van jouw website. Hier komen altijd weer verbeterpunten naar voren. Die kun je zelf oplossen of je geeft ze door aan je websitebouwer.
Jouw contentstrategie
- Werk aan jouw doelen en ga voor meer leads en thought leadership!
- Kick-off met brainstorm over jouw klant, diensten, producten, de concurrent.
- SEO-technisch onderzoek om de technische basis van je website op orde te krijgen.
- Zoekwoordenonderzoek om de juiste keywords te gebruiken in jouw content én om inspiratie op te doen.
- Het vervolg? Onderstaand contenttraject van zes maanden.
Content om jouw doelen te behalen
Als je je site SEO-technisch op orde hebt gebracht en je contentstrategie staat, dan wil je hier natuurlijk invulling aan geven. Alleen heb je eigenlijk geen tijd om zelf blogs, whitepapers, klantcases en webteksten te schrijven. Maar die vormen wél een cruciaal onderdeel van je contentmarketingstrategie.
Bovendien heb je al eerder samengewerkt met verschillende tekstschrijvers en die waren het toch nét niet. En je hebt geen zin om uren kwijt te zijn aan het aansturen van de schrijver en het redigeren van teksten. Er zijn maar weinig tekstschrijvers die kennis hebben van IT-oplossingen en specifiek voor deze sector schrijven. Maar als je die eenmaal hebt gevonden…
“Voor ons is Jaimie écht een verlengstuk van het marketingteam. We weten dat we altijd van elkaar op aan kunnen én dat de resultaten goed zijn. Onze trendblogs voor 2022 hadden in totaal zo’n 4500 lezers en het trendrapport is maar liefst 252 keer gedownload.”
Borging en consistentie
Vanaf
- Geef invulling aan jouw contentstrategie voor meer leads en websitebezoekers.
- Traject van zes maanden.
- Klantverhalen, blogs, landingspagina’s, e-books, whitepapers.
- Inclusief analytics: we evalueren na drie en na vijf maanden.
- Inclusief interviews, redactieronde, metadata en LinkedIn-bericht.
- Eén tekst = 795 euro, twee teksten = 1495, vier teksten = 2995 per maand.
- Meerprijs whitepaper en e-book is 495 euro.
Voorbeelden blogs
Standaardsoftware: voor veel bedrijven een té grote jas
Aegon’s cloud migration strategy: challenges, technologies and the roadmap ahead
Voorbeelden klantverhalen
Stork focust op citizen development met het Microsoft Power Platform
Voorbeelden webteksten
Voorbeelden whitepapers
Het belang van een veilige en toekomstbestendige ICT-omgeving voor financiële dienstverleners
Meet de prestaties van je content
Contentmarketing is een effectieve manier om je doelgroep te bereiken en je merk te laten groeien. Maar hoe weet je of je inspanningen ook daadwerkelijk resultaat opleveren?
Vaak heeft content zes tot twaalf maanden nodig om te doen wat het moet doen. Door regelmatig de prestaties van je teksten te meten, kun je achterhalen welke onderwerpen het beste scoren bij je doelgroep en welke formats het meest effectief zijn. Op deze manier kun je je contentstrategie bijstellen en optimaliseren voor maximaal resultaat.
Het meten van de resultaten is ook belangrijk om de ROI van je investering in te schatten. Door te weten hoeveel traffic, leads en conversies je content genereert, kun je bepalen of de kosten van je contentmarketing zich terugverdienen. Hierdoor kun je je budget efficiënt inzetten en investeren in wat echt werkt.
Kortom, het meten van de resultaten van je contentmarketing is onmisbaar voor het succes van je marketingcampagnes. Daarom evalueren we in het traject na drie en na vijf maanden de prestaties van je nieuwe content.
Goed om te weten
– Ik ben geen native English writer, maar schrijf wel goede Engelse teksten tegen een toeslag van 20%. Uiteraard heb ik voorbeelden van al eerder opgeleverde Engelstalige teksten.
– Alle genoemde bedragen zijn exclusief 21% btw en gelden voor het jaar 2023.
– Tot slot: ik heb plezier in mijn werk en ga altijd goed voorbereid van start. Ik bouw graag samen met jou een stevig fundament voor je contentmarketing en neem je graag het schrijfwerk uit handen. Hiermee bespaar je flink wat uren, zodat je kunt doen wat jij graag doet, én behaal jij je targets!

Contact
jaimie@ict-copywriter.nl
06-23812405
Bezoekadres:
Rembrandtlaan 70
Veghel
ICT-copywriter
Dé contentstrateeg en tekstschrijver voor al je commerciële ICT-teksten.
KvK 75651416
Btw NL001557653B24