5 redenen om een tekstschrijver in te huren voor jouw ICT-bedrijf

Contentmarketing is een belangrijke factor om meer websitebezoekers en gekwalificeerde leads te krijgen. Maar contentcreatie kost tijd. Door een freelance tekstschrijver in te huren met kennis van de ICT-sector bespaar je veel tijd en ben je al één stap dichterbij je marketingdoelstellingen. Als je geluk hebt, denkt je tekstschrijver met je mee hoe je je content het beste tot zijn recht kan laten komen! Hieronder vijf redenen waarom het slim is om een tekstschrijver in te huren voor jouw ICT-bedrijf.

 

1. Een tekstschrijver bespaart je zeeën van tijd

Vind je een freelance tekstschrijver inhuren voor jouw ICT-bedrijf een ver-van-je-bed-show? In het MKB (B2B) besteedt 83% van de marketeers hun contentcreatie uit. En weet je waarom? Omdat het hen ontzettend veel tijd scheelt. Ik schrijf ongeveer 3,5 uur aan een blogartikel van +/- 500 woorden. Exclusief de correctieronde. Met die tijdsbesteding zit ik niet ver van het gemiddelde af (3 uur en 57 minuten). En dat is dan één blogartikel. Stel dat je wekelijks wilt gaan bloggen… Een tekstschrijver doet het met plezier!

Een tekstschrijver bespaart je veel tijd voor je contentmarketing van je ICT-bedrijf
 

2. Een tekstschrijver helpt je jouw marketingdoelstellingen te behalen

In het creëren van geschreven content gaat dus veel tijd zitten. Toch is het onverstandig om dit te laten liggen. Als marketeer heb je veel verschillende taken en verantwoordelijkheden: evenementen organiseren, de website updaten, content creëren en socialmedia bijhouden. Allemaal bezigheden om de doelstellingen van je marketingstrategie te behalen.

75% van de marketeers heeft ‘gekwalificeerde leads genereren’ als doelstelling en 71% ‘meer websitebezoekers’ (Semrush, 2020). En hoe behaal je die doelstellingen? Juist. Door je website up-to-date te houden met goede content.

 

3. Een tekstschrijver maakt jouw ICT-oplossing concreet

Wat zeggen de volgende woorden over je ICT-bedrijf: innovatieve bedrijfssoftware, digitale transformatie, professionele dienstverlening en maatwerk. Niet zoveel, het zijn voornamelijk algemene en vage termen. Wees dus specifieker in wat jij voor jouw klanten kan betekenen. Op welk resultaat kunnen je klanten rekenen met jouw ICT-oplossingen?

Bijvoorbeeld: met jouw e-commerceplatform laadt een webshopcatalogus 23% sneller, door bedrijfsprocessen te automatiseren met ERP bespaart je backoffice één dag per week aan administratie en met een digitale werkplek neemt de arbeidsproductiviteit per werknemer met 15% toe. Zo onderscheid je je direct van concurrenten. En daar helpt een tekstschrijver je graag bij.

Wees in je webteksten concreet over de oplossingen van jouw ICT-bedrijf
 

4. Een goede tekstschrijver kent jouw vakgebied

De ICT-sector is een specifieke branche. Het is handig om een tekstschrijver in te huren die ervaring en affiniteit heeft met de technologiesector. Hij of zij is bekend met het jargon en de doelgroepen van jouw software en diensten.

Een leuke bijkomstigheid is dat een tekstschrijver meerdere klanten heeft in de ICT-sector. Daardoor kan kruisbestuiving plaatsvinden. Bijvoorbeeld wanneer je als tekstschrijver een webtekst schrijft over virtual reality en een andere klant wilt een blogartikel over de nieuwste toepassingen in de service-industrie. Kennis wordt zo gecombineerd!

 

5. Méér dan alleen teksten schrijven

Als je gelukt hebt, denkt je tekstschrijver ook graag met je mee. Laatst belde ik een klant, want ik kon een geschreven blogartikel niet op de website terugvinden. En als je die content hebt, is het zonde om deze niet te gebruiken (vergeet daarom ook niet je bestaande content te promoten via socialmedia)!

Hij gaf aan dat hij die week aan de website ging werken. Ik gaf suggesties voor enkele aanpassingen in de menustructuur. Met de nieuwe kop ‘diensten’ zijn de onderliggende pagina’s over hun dienstverlening nu veel beter te vinden voor websitebezoekers. Vraag een tekstschrijver dus gerust om input als je bezig bent met je website, socialmedia of contentstrategie!