5 redenen om een tekstschrijver in te huren voor jouw ICT-bedrijf
Contentmarketing is een belangrijke factor om meer websitebezoekers en gekwalificeerde leads te krijgen. Maar contentcreatie kost tijd. Door een freelance tekstschrijver in te huren met kennis van de ICT-sector bespaar je veel tijd en ben je al één stap dichterbij je marketingdoelstellingen. Als je geluk hebt, denkt je tekstschrijver met je mee hoe je je content het beste tot zijn recht kan laten komen! Hieronder vijf redenen waarom het slim is om een tekstschrijver in te huren voor jouw ICT-bedrijf.
1. Een tekstschrijver bespaart je zeeën van tijd
Vind je een freelance tekstschrijver inhuren voor jouw ICT-bedrijf een ver-van-je-bed-show? In het MKB (B2B) besteedt 83% van de marketeers hun contentcreatie uit. En weet je waarom? Omdat het hen ontzettend veel tijd scheelt. Ik schrijf ongeveer 3,5 uur aan een blogartikel van +/- 500 woorden. Exclusief de correctieronde. Met die tijdsbesteding zit ik niet ver van het gemiddelde af (3 uur en 57 minuten). En dat is dan één blogartikel. Stel dat je wekelijks wilt gaan bloggen… Een tekstschrijver doet het met plezier!
2. Een tekstschrijver helpt je jouw marketingdoelstellingen te behalen
In het creëren van geschreven content gaat dus veel tijd zitten. Toch is het onverstandig om dit te laten liggen. Als marketeer heb je veel verschillende taken en verantwoordelijkheden: evenementen organiseren, de website updaten, content creëren en socialmedia bijhouden. Allemaal bezigheden om de doelstellingen van je marketingstrategie te behalen. 75% van de marketeers heeft ‘gekwalificeerde leads genereren’ als doelstelling en 71% ‘meer websitebezoekers’ (Semrush, 2020). En hoe behaal je die doelstellingen? Juist. Door je website up-to-date te houden met goede content.3. Een tekstschrijver maakt jouw ICT-oplossing concreet
Wat zeggen de volgende woorden over je ICT-bedrijf: innovatieve bedrijfssoftware, digitale transformatie, professionele dienstverlening en maatwerk. Niet zoveel, het zijn voornamelijk algemene en vage termen. Wees dus specifieker in wat jij voor jouw klanten kan betekenen. Op welk resultaat kunnen je klanten rekenen met jouw ICT-oplossingen? Bijvoorbeeld: met jouw e-commerceplatform laadt een webshopcatalogus 23% sneller, door bedrijfsprocessen te automatiseren met ERP bespaart je backoffice één dag per week aan administratie en met een digitale werkplek neemt de arbeidsproductiviteit per werknemer met 15% toe. Zo onderscheid je je direct van concurrenten. En daar helpt een tekstschrijver je graag bij.